Malaysia - Singapore - Indonesia - Brunei
for film & entertainment industry


adcash

Pre-Order Now! Click Here!

Pre-Order Now! Click Here!
Tempahan untuk album terbaharu Dato' Sri Siti Nurhaliza #ManifestaSiti2020 sudah dibuka!. Klik untuk tempahan!

Selasa, 22 Disember 2009

Berakhirnya sebuah kehidupan...

Masa begitu sinonim dengan kehidupan. Apabila masa mula mencemburui kita dan latarnya menjadi amat singkat prosesnya, maka tandanya dunia menunggu masa untuk hancur menjadi debu dan waktu itulah kita dibangkitkan semula ke alam kehidupan sebenar di mana amal ibadat kita akan dihitung bagi menentukan samada diri kita ke syurga mahupun neraka. Seandainya kita mencintai lebih kepada kekayaan dunia dan hiburan yang 24 jam tanpa henti disisi kita, maka amat rugilah perjuangan kita di dunia ini. Sesungguhnya beringatlah bahawa masa yang amat singkat tandanya dunia semakin tua usianya, janganlah ego pada kehidupan kita kerana manusia yang bongkak, sombong dan ego pada dunia adalah manusia yang tidak pernah tunduk dan sujud kepada Allah S.W.T sepanjang kehidupannya. Persoalan di sini, apakah tahun 2009 yang bakal melabuhkan tirainya beberapa hari dan minggu lagi, kita sudah cukup amal ibadat kita?. Ingatlah kiamat boleh berlaku bila-bila masa sahaja sepertimana yang diinginkan oleh Allah S.W.T. Salam Tahun Baru 2010 lagi 10 hari... dunia akan menangis, anak-anak kecil akan berlari serta ketawa Syaitan musuh Allah S.W.T akan kembali menyesatkan umat manusia di akhir zaman sehinggalah ke hari kiamat. Wallahuallam..

Masa singkat tanda kiamat

  • Apakah sudah cukup amalan kita? Apakah sudah tertebus dosa kita? Apakah layak kita menjadi penghuni syurga? Apakah mampu kita menahan malu di padang mahsyar apabila segala rahsia keburukan kita dipamerkan secara terperinci oleh Allah dan apakah sanggup kita menahan seksaan azab api neraka-Nya?...
  • Malangnya kita jarang bertanya perkara seperti berapa kalikah aku meninggalkan solat pada tahun ini? Apakah puasaku cukup? Apakah aku pernah bangun malam menangisi dosaku di hadapan Allah?
baca lagi...

p/s: 2010.. kita perlu tanya pada diri kita apakah kita sudah bersedia melintasi Titian Siratulmustakim di Padang Masyar tatkala kita masih melakukan dosa dan bangga menjadi manusia berdosa yang diiktiraf sesuatu kelompok?.
*saya kecewa ada yang mengandaikan masa kita muda tak perlulah kita nk ingat Allah S.W.T dan tak perlu solat. Apakah kita dah tua dan dah nak mati baru kita nak kenal Allah.. *
*Seimbangkan kehidupan di dunia dan di akhirat*

Salam Tahun Baru Hijrah 1431H
Salam Tahun Baru 2010

tangisannya menjanjikan kehidupan kita di akhir zaman....


0 comments :