Malaysia - Singapore - Indonesia - Brunei
for film & entertainment industry


MANIFESTASITI2020 PENGALAMAN MUZIK LUAR BIASA SITI NURHALIZA. PRE ORDER SEKARANG!

Album Solo Studio ke 18, penyanyi kesayangan ramai, Dato' Sri Siti Nurhaliza akan dilancarkan di seluruh platform muzik bermula 3 Julai 2020. Kepada anda yang tidak sabar untuk memiliki album tersebut dalam bentuk CD, boleh membuat tempahan segera sebelum kehabisan stok!.

LAYAR SINEMA:NORMA BAHARU TAYANGAN FILEM TEMPATAN

Astro senantiasa memberikan pelbagai cara terbaik untuk menonton filem kepada pelanggan apabila membawa filem-filem terus ke rumah melalui saluran Astro First. Langkah ini telah membuka ruang buat penerbit di luar sana untuk membawa filem mereka ditayangkan buat pertama kali terus ke pawagam rumah penonton.

DI SEBALIK CERITA KONTROVERSI COMOLOT

Penghasilkan 'comolot' adalah kerana saya cukup mengkagumi karya Osman Ali menerusi filem eksperimental 'Bukak Api'. - AMY IKRAM

DIINSPIRASIKAN DARIPADA KISAH BENAR, TOWN MALL FILEM SULUNG DATUK SERI EIZLAN YUSOF

TOWN MALL filem seram Eizlan Yusof yang bakal membuatkan penonton meremang di Astro First. Filem terbitan Enuja Production kerjasama Astro Shaw itu merupakah karya yang diinspirasikan daripada kisah benar.

NABIL AQIL BERAKSI 'PANAS'?

Nak tahu apa yang panas minggu ini?. Nah kami sajikan 5 video terhangat minggu ini.

adcash

Pre-Order Now! Click Here!

Pre-Order Now! Click Here!
Tempahan untuk album terbaharu Dato' Sri Siti Nurhaliza #ManifestaSiti2020 sudah dibuka!. Klik untuk tempahan!

Sabtu, 26 Jun 2010

Debaran FFM23, 2010.. Benarkan ada perubahan??


Festival Filem Malaysia ke-23, 2010 yang akan di adakan Julai 2010, khabarnya mengalami perubahan dari segi jadual, masa dan lokasi penganjurannya. Benarkah begitu?. Nantikan laporan selanjutnya akan datang!!!

Promo FFM23 2010 arahan Lyde Md Esa ( Promo 1)


Promo FFM23 2010 arahan Lyde Md Esa (Promo 2)

p/s: Filem ... Dalam Botol, Muallaf dan Estet antara filem yang mendapat perhatian di FFM23 2010!!!

Jumaat, 25 Jun 2010

Duyong Aridinata... akan datang di TV3, Julai 2010!!!



Duyong Aridinata, terbitan Zeel Production akan ditayangkan secara ekslusif setiap Isnin hingga Khamis, 4.30 petang di TV3.. Julai 2010... nantikan kehangatannya!!!

Duyong Aridinata 1

Duyong Aridinata 2


p/s: Duyong akan mengganas di TV3 Julai 2010!! Hot and nyum nyum.. hehehe

Khamis, 24 Jun 2010

Bila Chukang di laser oleh Diva Laser No 1!!!

Shuhaimi ( pengarah chukang ) bersama Amran Ismail ( pelakon chukang)


Filem pendek penuh kontroversi 'Chukang' arahan karyawan bebas, Shuhaimi Lua yang memaparkan kisah hidup golongan gay di rumah urut kini menjadi topik perbualan hangat dikalangan media tempatan, termasuk golongan artis dan penggiat filem. 'Chukang' yang masih rancak ditayangkan di laman you-tube berjaya mengutip rating tertinggi filem-filem kontroversi selepas Bukak Api dan Comolot. Terbaru, pelakon Chukang juga merupakan penggiat teater, Rosnan Rahman di khabarkan disimbah simen di kawasan rumahnya akibat daripada filem kontroversi tersebut. Bukan itu sahaja, pengacara, pelakon dan penulis blog terkenal, Azwan Ali juga mengecam filem tersebut yang di katakan filem lucah sehingga melabelkan Shuhaimi sebagai Pengarah Cik Gayah.

Memetik kata-kata Azwan dalam blognya 'Si Laser Azwan Ali Amboi3x', ' TAPIII......SOAL NYA NOK....YANG MAK GERAM NI??? SI PENGARAH PUN??? CIK GAYAH BESAR JUGAK !!! SETAKAT MUKA HAMPEH DIA TU...BERSEPAH MERANGKAK PUSAT PUSAT URUT NI !!! TU YANG DIA DAPAT ILHAM KONON !!! SIAP BUAT STATEMENT ...KONON JALAN CERITA DRAMA LUCAH BODOS NYA TU.....UNTUK BAGI KESEDARAN & KEINSAFAN !!! EH HELLO???? KO PUN SAMA SONGSANG....SAMA MERANGKAK KEMARUK JANTAN....BANYAK KO PUNYA MESEJ KANNN???? TOLONG LAH NOK.....CARUTKAN PENGARAH....CIK GAYAH TU !!!!. klik sini untuk baca selanjutnya

Kritikan dan kecaman Azwan Ali tersebut mendapat perhatian pelakon terkenal, Ifa Raziah yang membuat andaian bahawa 'Takpe nyah..kalau azwan kutuk ko bermakna ko popularlah..azwan takkan kutuk kalau org tu tak popular...yg penting azwan tu MAK GAYAH..sbb dia rasa tergugatlah skrg ada org yg lebih bagus dr dia...he..he..'. Selepas Chukang yang menimbulkan polimek dikalangan rakan artis, kini Shuhaimi dikhabarkan bakal mengarahkan sebuah lagi filem bertajuk Ratu Suntik yang bakal menampilkan Ifa Raziah sebagai teraju utamanya.

p/s: Cayalah Shuhaimi... bikin panas sehingga ada yang tak leh duduk diam!!!. Kalah filem aku -comolot- dan osman ali -bukak api-. hehehe

Rabu, 23 Jun 2010

Akan Datang Ogos 2010... Nantikan kemunculannya!!!











Bakal ditayangkan secara rasmi pada 31 Ogos 2010 sempena Kemerdekaan Malaysia yang ke-53, Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) menerbitkan sebuah filem dokumentari tentang Satu Malaysia. Filem berdurasi 45 minit hasil ilham Ahmad Idham bersama Meor Shariman, di arahkan oleh pengarah muda, Hafiz Raup. Satu Malaysia ( judul sementara) mengisahkan perjalanan 3 orang kanak-kanak yang diketuai Ajib, Jeya dan Yoklin. Mereka bertiga menyertai rombongan untuk melawat pameran Satu Malaysia di Muzium Negara, Kuala Lumpur. Semasa berada di Muzium Negara, salah seorang dari mereka menyentuh salah satu gambar pameran bersejarah yang membuatkan ketiga-tiga mereka terperangkap dalam beberapa situasi penting negara - tragedi 13 May, Konfrantasi, peperangan dan sebagainya. Beberapa adegan menarik, mencabar dan menggemparkan bakal dihidangkan dalam sebuah filem satu Malaysia akan datang Ogos 2010.

Satu Malaysia ( tajuk sementara )
Idea & Konsep : Ahmad Idham & Meor Shariman
Penerbit Eksekutif : Mustazha Mustaffa
Penerbit : Mohd Hafiz Raup
Line Producer : Amy Ikram Ismail
Pengurus Produksi : Elly Suhaili
Pen. Pengurus Produksi : D Boy
Pengarah Fotografi : Raja Mukhriz
Pengarah Grafik & CGI : Shuhaimi
Arahan & Lakon Layar : Mohd Hafiz Raup
dan ramai lagi....

akan datang Ogos 2010
nantikan kemunculannya

Selasa, 22 Jun 2010

Bikin Filem.. Bikin Duit....


Sebut saja pasal duit, pastinya ada di kalangan kita yang tidak mahu melepaskannya. Pada zaman kini, duit halal atau haram di anggap sama saja terutamanya di kalangan mata duitan, masing-masing menggunakan pelbagai cara dan helah untuk mendapatkan sejumlah wang dengan cara yang amat yang mudah.

Golongan kaya menindas golongan miskin, begitu juga dengan kehidupan kita yang rata-ratanya memandang wang sebagai perkara utama untuk memiliki sesuatu benda yang diidamkannya. Namun, jika dilihat pada persekitaran kita, konsep wang menjadi point utama bagi segelintir masyarakat di kota besar untuk hidup dengan aman dan damai. Tetapi, apakah dengan sumber wang itu kebahagiaan kita sesama manusia menjadi tonggak kepada kehidupan yang hakiki. Hanya wang yang datang dari hasil yang benar, adalah rezeki yang ditentukan maha Esa.

Wang?. Pentingkan ia?. YA.. ia sangat penting.. sebab tanpa wang semua kerja tidak akan menjadi. Berbicara soal wang, mengingatkan saya pada peristiwa yang tidak dapat dilupakan. Iaitu semasa penggambaran sebuah filem tentang masyarakat Malaysia yang akan ditayangkan tidak lama lagi. Apabila penggambaran berakhir, saya dimaklumkan bahawa pembayaran
( mungkin dalam bentuk saguhati) mesti dibuat pada pengurusan sekolah ( scene hanya menggunakan padang sekolah tanpa membabitkan mana-mana bahagian sekolah) pun kena bayar.. Itulah adat resam bila kita nk buat filem di Malaysia. Semua pakai duit!!. Bayangkan KL Sentral yang gah itu boleh sponsor shooting filem nie. Ini hanya sekolah.. Kita shoot pakai genset production rental.. tak guna elektrik dia pun.. pun kena charge.. Itu sebab ramai di antara kita asyik membebel yang rakyat Malaysia mata duitan. Bukan tak boleh.. tapi agak-agaklah yang projek filem nie bukan pecah panggung pun.. cuma ranap TV je.. hehehe..

Bikin Filem di Malaysia.. menggunakan lokasi di mana-mana ceruk di bumi Malaysia pun kita kena bayar.. macam-macam lah.. nasib baik tepi jalan shoot.. DBKL tak mintak bayaran.. hahaha.

p/s: Tue la.. nk pi lokasi itu kena bayar,, lokasi ini kena bayar...Dia ingat semua production kayo ke?. Yang kayo artis popular je.. hehehe

Inilah Cinta - AKIM



p/s: best video nie.. hehehe

Isnin, 21 Jun 2010

Antara Dua Alam dan DR. Rozmey!!!

2 Alam bakal pecah panggung 2010?. Mampukah ia menandingi kehebatan filem-filem tempatan lain?. Itulah persoalan yang kerap kali diperkatakan ramai terutamanya dikalangan warga industri, penonton dan peminat filem. Namun, tayangannya masih lagi ditunda dan ia belum diputuskan rasmi oleh penerbitnya, Dr. Rozmey.

2 Alam yang memaparkan kisah tragik seorang transeksual yang mayatnya mengalami kesukaran untuk dikebumikan, merupakan intipati penting kepada perjalanan 2 Alam, antara nakshah melodrama tragik yang ditunggu-tunggu ramai. Akan tetapi, disebalik jalan ceritanya yang dikatakan bakal mengubah persepsi penonton tempatan, mungkin anda tidak menyedari apakah kaitan penerbitnya DR. Rozmey dengan naskhah 2 Alam ini?. Perhatikan poster filem ini!!. wajah Dr Rozmey di muka hadapannya.. nyata memberikan maksud bahawa 2 Alam adalah sebuah cerita peribadi yang mungkin atau tidak ingin di kongsi penerbitnya.

Jika diperhatikan dari sudut kreativiti pembikinan sesebuah poster filem, hanya wajah pelakon sahaja yang menjadi teraju utama sesebuah filem, bahkan juga mungkin grafiknya menjadi pilihan . Tetapi untuk 2 Alam, Dr Rozmey menggunakan wajahnya sebagai poster filem tersebut. Ini sekaligus menampakkan bahawa 2 Alam adalah sebuah kisah dalam satu cerita. Justeru, 2 Alam adalah gagal menjadi sebuah filem terbaik dari sudut rekaan grafik posternya. Persoalannya, apakah DR. Rozmey membintangi 2 Alam?. Tepuk dada tanya selera.

p/s: 2 Alam... suatu kepastian dalam perhubungan.. hehehe tagline sendiri aku bagi.. JANGAN NAK CIPLAK OKAY!!!.
hehehe

Sabtu, 19 Jun 2010

Ariel Peterpan & Luna Maya : Bikin Panas!!!

ariel luna video 1

ariel luna video 2

p/s: Benarkah video ini milik Ariel Peterpan dan Luna Maya?.

Sabtu, 5 Jun 2010

Tayangan 2 Alam bertukar lagi!!!!

Aku pun tak tau nak cakap apa lagi.. cuma menantikan saja filem 2 Alam yang khabarnya akan pecah panggung RM 20 juta seperti yang disasarkan produser popular ini, Dr. Rozmey. Kontroversi 2 Alam diperdebatkan hebat di kalangan warga industri apabila Dr. Rozmey menolak untuk menerima Skim Wajib Tayang (SWT) yang merupakan platform terbaik bagi karyawan filem samada produser tempatan untuk menayangkan filem mereka di pawagam mengikut jadual antara SWT ( Skim Wajib Tayang) dengan pemilik panggung.

Filem 2 Alam yang dijadualkan tayangannya oleh DR.Rozmey pada 31 Mei 2010, bertukar kepada 10 Jun.. dan terkini beralih pula kepada 30 September 2010 mengikut budi bicara pemilik panggung seperti yang diberitahu Dr.Rozmey dalam laman sosialnya, facebook. Namun, antara ya atau tidak, sama-samalah kita menantikan saja filem ini yang dikatakan akan mencipta rekod baru dalam dunia perfileman dan sejarah filem-filem melayu. Benarkah andaian Dr.Rozmey ini sedangkan Preview pada media belum dilakukannya!.

Tepuk dada tanya selera...

p/s: Saya percaya jika Dr.Rozmey menggunakan khidmat Skim Wajib Tayang FINAS, perkara ini tidak akan berlaku. Tetapi, dalam situasi ini DR. Rozmey perlu bersaing dengan produser-produser luar negara jika mahu menayangkan 2 Alam sendiri di panggung. Jangan pula bertukar kepada tahun 2011 pula. Nanti rakyat Malaysia kata .. propa pulak.. hehehe...

Khamis, 3 Jun 2010

Mamat Khalid cari pelakon untuk filem baru!!!!

Tayangan Unggul dan Naga VXS Sdn Bhd, akan menerbitkan sebuah filem aksi arahan Mamat Khalid.

Satu sesi ujibakat akan diadakan pada 6hb Jun 2010 (Ahad), pada pukul 2 hingga 6 petang, bertempat di Pejabat Naga VXS, No 1, Tingkat 2, Jalan SS2/64, SS2, Petaling Jaya, Selangor.

Terbuka hanya kepada mereka yang berumur 18 hingga 25 tahun. Berbakat dan perwatakan menarik. Lelaki dan perempuan. Melayu, Cina dan India amat digalakkan.

Untuk makluman, hubungi Azwan di talian 0122579341.

p/s: Sesiapa yang mahu mencipta nama dalam bidang lakonan menerusi filem Mamat Khalid.. Jangan lepaskan peluang ini!!!!

Selasa, 1 Jun 2010

Zaiton: Ceritaku.. kembalikan zaman kegemilangan Zaiton Sameon!!!

Sebut sahaja nama Zaiton Sameon, tentunya ramai di antara anda cukup mengenali penyanyi bersuara seksi ini. Bakat nyanyiannya mula diakui menerusi lagu Menaruh Harapan, apabila dinobatkan Juara Lagu pada tahun 1987. Kemudian, namanya menjadi suram apabila muncul bakat-bakat baru dalam dunia nyanyian sehinggakan popularitinya dilupakan generasi masa kini. Namun, 2010 bakal memulakan dimensi baru era kegemilangannya apabila Fauziah Nawi menerusi produksi Bruang Filem Sdn Bhd bakal tampil dengan filem pertama arahannya, Zaiton : Ceritaku yang memulakan penggambaran pada 16 Jun ini. Filem yang bakal menyentuh perasaan ini akan dilakonkan oleh Mislina Mustaffa ( pelakon filem Bukak Api, Talentime, Puaka Tebing Biru & Karaoke) yang akan memegang watak sebagai Zaiton Sameon. Ketika ditemui media semasa pelancaran filem ini di Shah Alam baru-baru ini, Mislina menyifatkan bahawa kisah hidup penyanyi Zaiton Sameon sangatlah rumit dan pastinya filem ini akan membuatkan kita mengingati zaman kegemilangan penyanyi pujaan ramai itu. Zaiton: Ceritaku arahan Fauziah Nawi merupakan sebuah kisah benar yang dijadualkan tayangannya pada penghujung 2010 atau awal 2011.

Mislina Mustaffa sebagai Zaiton Sameon

wajah Zaiton Sameon
p/s: Wow!! Wajah Kak Ina ( Mislina ) macam Zaiton Sameon. Bagi saya pemilihan yang tepat la apatah lagi bakat lakonan Mislina memang tidak dapat di akui kehebatannya!!